Podstawa programowa - angielski klasa 5
Sprawdź, jakie zagadnienia z języka angielskiego musi opanować dziecko będąc w 5 klasie szkoły podstawowej.
W lewej kolumnie poniższej tabeli zamieściliśmy listę zagadnień/tematów, które są omawiane w 5 klasie szkoły podstawowej (podstawa programowa angielski klasa 5), a w prawej – tytuł i numer zeszytu ćwiczeń English is Simple, w którym znajdziesz wyjaśnienia i ćwiczenia dotyczące danego tematu.
Jeżeli Twoje dziecko potrzebuje utrwalenia wiadomości, powtórki przy sprawdzianem czy po prostu chce się nauczyć więcej, skorzystaj z wybranego zeszytu English is Simple!
Możesz też skorzystać ze wszystkich zeszytów – to najlepsza opcja! Zamów zeszyty w pakiecie, a otrzymasz dodatkowo plansze i plakaty edukacyjne oraz możliwość uzyskania pomocy w pracach domowych z angielskiego dla swojego dziecka!
Podstawa programowa – angielski klasa 5 a zawartość zeszytów English is Simple. Wybierz zeszyt dla swojego dziecka!
KLASA 5 | |
PODSTAWA PROGRAMOWA | Zeszyty ENGLISH IS SIMPLE |
Zakres materiału z klasy 3, 4 oraz: | |
Gramatyka | |
Czas teraźniejszy – Present Simple (twierdzenia, pytania, przeczenia). | Countries & Nationalities (nr 2) |
Czasownik to be i have got | My House (nr 1) |
Czas teraźniejszy – Present Continuous (twierdzenia, pytania, przeczenia). | My City (nr 6) |
Przysłówki częstotliwości i ich pozycja zdaniu. | Telling the Time (nr 4) |
Konstrukcja going to – zamierzenia, intencje. | Food (nr 9) |
Czasownik to be – formy przeszłe (twierdzenia, pytania, przeczenia). | About People (nr 7) |
Czasowniki modalne: should, must. | Jobs (nr 8) |
Tryb rozkazujący. | Food (nr 9) |
Konstrukcja Let’s. | Food (nr 9) |
Pytajniki who, which, why. | Hobbies (nr 3) |
Tworzenie pytań ogólnych i szczegółowych. | Hobbies (nr 3) |
Rodzajnik określony the. | My School (nr 5) |
Forma dzierżawcza (dopełniacz saksoński). | Health (nr 11) |
Zaimki dzierżawcze i osobowe w formie dopełnienia. | Health (nr 11) |
Określniki some, any. | My School (nr 5) |
Liczebniki porządkowe. | Health (nr 11) |
Przyimki czasu i miejsca. | Telling the time (nr 4) |
Liczba mnoga rzeczowników (rzeczowniki regularne i nieregularne). | Food (nr 9) |
Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne. | My School (nr 5) |
Pytania how many, how much. | My School (nr 5) |
Konstrukcje czasownikowe z -ing. | My City (nr 6) |
Słownictwo | |
Kalendarz – godziny. | Telling the Time (nr 4) |
Człowiek (części ciała, uczucia i emocje). | About People (nr 7) |
Dom (miejsce zamieszkania, opis domu, pomieszczeń i ich wyposażenia). | My House (nr 1) |
Szkoła (przedmioty nauczania, przybory szkolne). | My School (nr 5) |
Praca (czynności związane z wykonywanym zawodem). | Jobs (nr 8) |
Żywienie (artykuły spożywcze, posiłki, przybory kuchenne i stołowe). | Food (nr 9) |
Zakupy i usługi (rodzaje sklepów, towary, sprzedawanie i kupowanie). | My City (nr 6) |
Podróżowanie i turystyka (środki transportu, kierunki świata). | Travelling (nr 10) |
Kultura (muzea, koncerty). | My City (nr 6) |
Sport (popularne dyscypliny sportu, sprzęt sportowy). | Hobbies (nr 3) |
Zdrowie (samopoczucie, higiena codzienna). | Health (nr 11) |
Świat przyrody (pogoda i zjawiska atmosferyczne, krajobraz). | Nature & Weather (nr 12) |
Kraje, narodowości i języki. | Countries & Nationalities (nr 2) |
Położenie geograficzne. Flagi. | Countries & Nationalities (nr 2) |
Dodatkowo | |
Present Simple vs Present Continuous – porównanie dwóch czasów teraźniejszych. | Travelling (nr 10) |
Present Simple vs Past Simple – porównanie dwóch czasów prostych, teraźniejszego i przeszłego. | Nature & Weather (nr 12) |