Jak tworzyć liczbę mnogą rzeczowników w języku angielskim?
Poznaj 4 zasady tworzenia liczby mnogiej rzeczowników w języku angielskim i wykonaj ćwiczenie!
Liczba mnoga rzeczowników angielski – ZASADY
Liczbę mnogą w języku angielskim tworzymy dodając do rzeczownika w liczbie pojedynczej końcówkę -s lub -es, np. car (samochód) –> cars (samochody), brother (brat) –> brothers (bracia).
Gdy rzeczownik kończy się na -ch, -sh, -s, -ss, -x lub -o, dodajemy końcówkę -es, np. address (adres) –> addresses (adresy), wish (życzenie) –> wishes (życzenia).
Gdy rzeczownik angielski kończy się literą -y, zamieniamy tę literę na „iˮ oraz dodajemy końcówkę -es, np. lady (dama) –> ladies (damy), party (przyjęcie) –> parties (przyjęcia).
Gdy rzeczownik w liczbie pojedynczej kończy się na „f” lub „fe”, liczbę mnogą tworzymy zamieniając końcówkę na „ves“, np. wife (żona) –> wives (żony), life (życie) –> lives (życia).
UWAGA ! Niektórych rzeczowników angielskich trzeba nauczyć się na pamięć, ponieważ są nieregularne i nie stosujemy do nich zasad tworzenia omówionych powyżej, np. foot (stopa) – feet (stopy), tooth (ząb) – teeth (zęby).
Liczba mnoga rzeczowników angielski – ĆWICZENIE
Utwórz liczbę mnogą od każdego podanego poniżej słowa.
Arm – ………………………………………………………
Nose – …………………………………………………….
Eye – ………………………………………………………..
Foot – ………………………………………………………
Body – …………………………………………………….
Toe – ……………………………………………………….
Hand – …………………………………………………….
Tooth – ……………………………………………………
Zapraszamy Cię do polubienia naszej strony na Facebooku, gdzie zamieszczamy mnóstwo ciekawych informacji dotyczących nauki języka angielskiego!
Chcesz dowiedzieć się wiecej na temat angielskich rzeczowników? Jak rozpoznawać rzeczowniki policzalne i niepoliczalne? Kiedy stosować some, any oraz much i many? A może przećwiczyć tworzenie liczby mnogiej rzeczowników regularnych? Jeżeli tak, polecamy Ci Niezbędnik Czwartoklasisty, w ktorym znajdziesz odpowiedzi na wszystkie te pytania! Znajdziesz go tutaj.
Poprawne odpowiedzi do ćwiczenia:
arm – arms; nose – noses; eye – eyes; foot – feet; body – bodies; toe – toes; hand – hands; tooth – teeth.