Podstawa programowa - angielski klasa 6
Sprawdź, jakie zagadnienia z języka angielskiego musi opanować dziecko będąc w 6 klasie szkoły podstawowej.
W lewej kolumnie poniższej tabeli zamieściliśmy listę zagadnień/tematów, które są omawiane w 6 klasie szkoły podstawowej (podstawa programowa angielski klasa 6), a w prawej – tytuł i numer zeszytu ćwiczeń English is Simple, w którym znajdziesz wyjaśnienia i ćwiczenia dotyczące danego tematu.
Jeżeli Twoje dziecko potrzebuje utrwalenia wiadomości, powtórki przy sprawdzianem czy po prostu chce się nauczyć więcej, skorzystaj z wybranego zeszytu English is Simple!
Możesz też skorzystać ze wszystkich zeszytów – to najlepsza opcja! Zamów zeszyty w pakiecie, a otrzymasz dodatkowo GRATIS zestaw kart do gry „Przeciwieństwa” do nauki najważniejszych angielskich przymiotników, czasowników i phrasal verbs oraz możliwość uzyskania pomocy w pracach domowych z angielskiego dla swojego dziecka!
Podstawa programowa – angielska klasa 6 a zawartość zeszytów English is Simple. Wybierz zeszyt dla swojego dziecka!
PODSTAWA PROGRAMOWA ANGIELSKI KLASA 6 |
ZESZYTY ENGLISH IS SIMPLE |
||
Zakres materiału z klasy 3, 4 i 5 oraz: |
|||
Słownictwo |
Gramatyka |
Tytuł zeszytu English is Simple |
Numer |
Szkoła (wyposażenie szkoły i klasy, rozkład zajęć, miejsca w szkole, przedmioty i przybory szkolne). |
Czasy teraźniejsze Present Simple i Present Continuous – powtórka; budowanie zdań z użyciem czasowników: love, like, hate, enjoy oraz konstrukcji don’t mind. |
1 |
|
Praca (czynności związane z wykonywanym zawodem, miejsca pracy). |
Konstrukcje used to do sth, be used to doing sth i get used to doing sth. Stopniowanie przymiotników – powtórka. |
2 |
|
Żywność (dania, przepisy kulinarne, smaki, posiłki, sprzęty kuchenne), czasowniki dotyczące przyrządzania posiłków oraz nazwy opakowań produktów spożywczych. |
Konstrukcje have to i czasowniki modalne must, can, need, should, stosowanie czasownika modalnego shall. |
3 |
|
Zdrowie (dolegliwości i choroby, organy i narządy wewnątrz ciała, symptomy dolegliwości). |
Czas przeszły Past Simple z „to be” (twierdzenia, pytania, przeczenia) + pytania otwarte + konstrukcja there was/there were. |
4 |
|
Kultura (święta, obrzędy), sztuka i muzyka. |
Czas przeszły Past Simple z operatorem „did” (twierdzenia, pytania, przeczenia) + pytania otwarte, czasowniki regularne i nieregularne. |
5 |
|
Świat przyrody (określenia i zwroty dotyczące części ciała zwierząt, cech zwierząt i ich zwyczajów, środowiska i krajobrazu). |
Czas przeszły Past Continuous (twierdzenia, pytania, przeczenia) |
6 |
|
Elementy krajobrazu miejskiego i wiejskiego. |
Porównanie czasów przeszłych Past Simple vs. Past Continuous, stosowanie when i while. |
7 |
|
Nowe technologie (komputer, Internet, telefon). |
Określenia few/little, a few/a little. Zaimki względne who, whom, whose. Porównania z użyciem zwrotów too, enough oraz as … as … |
8 |
|
Środki komunikacji i komunikacja w różnych sytuacjach (zapraszanie, dziękowanie, przepraszanie, pytanie o pozwolenie, zakazy, rozmowa o ludziach i rzeczach). E-mail, ogłoszenie, zaproszenie. |
Przysłówki sposobu, zaimki zwrotne, zaimki dzierżawcze |
9 |
|
Aktywności związane z przygodami, przeżywanie przygód (w zoo, w wesołym miasteczku, na kempingu) i emocje z nimi związane. |
Czas przyszły Future Simple (twierdzenia, pytania, przeczenia) |
10 |
|
Kosmos, astronomia, układ słoneczny, znaki zodiaku. |
Czas Present Perfect (zasady, budowa, kiedy stosować, typowe słowa) |
11 |
|
Życie w mieście (rodzaje budynków, atrakcje w mieście, miasta duże i małe (city vs town), elementy krajobrazu miejskiego. |
Czas Present Perfect vs Past Simple – porównanie czasów |
12 |