Test Ósmoklasisty - sprawdź się!
Jak nastroje przez egzaminem? Jeśli masz wątpliwości, czy jesteś już na dzisiaj dobrze przygotowany/przygotowana do egzaminu możesz się sprawdzić robiąc ten krótki tekst ósmoklasisty (angielski).
A może jesteś rodzicem lub nauczycielem i chcesz sprawdzić czy Twoje dzieci/uczniowie są dobrze przygotowani? Podsuń im ten test.
Powodzenia!
Tekst ósmoklasisty angielski
- Masz urodziny za tydzień. Jak poinformujesz rodziców, że chciałabyś dostać nowy laptop.
- a) I will never get a new laptop.
- b) I would like to get a new laptop.
- c) I will get a new laptop.
2. Pora spać. Mama prosi dziecko, żeby wyłączyło już komputer. Jak to powie?
- a) Please turn off your computer and go to sleep.
- b) Please turn out your computer and go to sleep.
- a) Please turn in your computer and go to sleep.
3. Zbliża się weekend i trzeba posprzątać dom. Zapytaj brata, czy woli odkurzać, czy umyć podłogę.
- a) Do you want to vacuum?
- b) Do you prefer vacuuming or mopping the floor?
- c) Can you mop the floor?
4. Poproś siostrę, żeby wyniosła śmieci.
- a) Take on the trash please.
- b) Take off the trash please.
- c) Take out the trash please.
5. Chcesz dowiedzieć się, czy Twój kolega umiał pływać, kiedy miał 10 lat. Jak go o to zapytasz?
- a) Would you swim when you were 10?
- b) Can you swim when you were 10?
- c) Could you swim when you were 10?
6. Kolega wyjeżdża do Paryża. Chcesz go ostrzec przed kieszonkowcami. Co mu powiesz?
- a) Pickpocketing is wrong.
- b) Watch out for pickpockets.
- c) Be careful not to pickpocket.
7. Powiedz sprzedawcy, że chcesz złożyć reklamację.
- a) I would like to file a warranty.
- b) I would like to make a complaint.
- c) I would like to get a discount.
8. Poinformuj rodziców, że zatrzymałeś się na noc w pensjonacie.
- a) I stayed in a youth hostel.
- b) I stayed in a guesthouse.
- c) I stayed in a tent.
9. Uzupełnij zdania odpowiednią formą czasownika. Użyj czasu Future Simple, konstrukcji “be going to” lub czasu Present Continuous.
- a) Look at the sky! It is ………………………. (rain)
- b) I ………………………. (go) to London tomorrow. I am already packed.
- c) I think I ………………………. (visit) my grandma tomorrow.
10. Uzupełnij zdanina wpisując “do” lub „make” w odpowiedniej formie.
- a) Can you ………………………. me a favour?
- b) I can’t go to the cinema, I have to ………………………. the laundry.
- c) Can you ………………………. a choice quickly? I am in a hurry.
- d) My chemistry teacher ………………………. a discovery last month.
- e) Did you ………………………. the ironing yesterday?
11. Uzupełnij zdania w odpowiednim czasie. Użyj czasu Present Perfect Continuous lub Present Perfect.
- a) ……………………………………………… (you/eat) sushi lately?
- b) I ……………………………………………… (never / understand) my sister.
- c) Matt ……………………………………………… (break) his arm.
- d) My friend ……………………………………………… (clean) her room since morning.
- Write:
4 types of pain
………………………….. ………………………….. ………………………….. …………………………..
4 internal organs
………………………….. ………………………….. ………………………….. …………………………..
4 medicines
………………………….. ………………………….. ………………………….. …………………………..
13. Uzupełnij zdania słówkami „each” lub ‘’every’’.
- a) There are three different types of candies. Please take one of ………………………..
- b) The train to Warsaw leaves at 5.00 ………………………. day.
- c) ………………………. cat loves to climb trees.
- d) This book is divided into five chapters and ………………………. of them is great.
14. Napisz ponownie zdania tak, aby znaczyły to samo. Użyj słówek z nawiasów.
- a) My parents know I won’t do anything stupid. (trust)
…………………………………………………………………………
- b) I don’t like mice. I always think they will bite me. (afraid of)
…………………………………………………………………………
- c) Maggie talks to everybody about everything and everyone all the time. (gossip)
…………………………………………………………………………
- d) Olek loves Klaudia. (in love)
…………………………………………………………………………
15. Przetłumacz na język angielski części zdań napisane w języku polskim.
- a) This is the picture of J.K. Rowling ……………………………………………… która napisała książkę “Harry Potter”.
- b) That is Alicia ………………………………………………… której rower został skradziony wczoraj.
- c) Is this the photo …………………………………………………… które zrobiłeś?
- d) This is the reason …………………………………………………… dlaczego rzuciłem palenie.
16. Uzupełnij zdania „for” lub „since’’.
- a) Molly has been on holiday …………… last Saturday.
- b) Alice has been married …………… the 28th of April 2023.
- c) She has been doing this job …………… many hours.
- d) Caroline has been thinking of him …………… a long time.
17. Wybierz słówko poprawnie uzupełniające zdanie.
- a) I am very good in / at / on singing and playing the violin.
- b) Alex please focus on / about / at your homework.
- c) Is he interested at / in / on science?
- d) What do you worry at / in/ about?
18. Wybierz słówko poprawnie uzupełniające zdanie.
- a) We wear necklaces / bracelets / rings on our wrists.
- b) The shoes we wear at home are called sandals / trainers / slippers.
- c) A wrist / knee / ankle is part of an arm.
- d) T-shirts have short sleeves / laces / heels.
19. Uzupełnij zdania. Użyj maksymalnie czterech słów w każdej luce, wliczając w to słowo (słowa) podane w nawiasie.
- a) My mum ……………..…………..………………… (just / promise) me a new smartphone.
- b). I ……………..………………… (drive) when the accident ……………..………………… (happen).
- c) Eva ……………..…………..………………… (fail) her math test again last Monday.
- d) Next year Ola ……………..…………..………………… (be) eighteen years old.
20. Uzupełnij zdania wyrazami podanymi w nawiasach. Jeśli to konieczne, możesz zmienić ich formę. Nie należy zmieniać kolejności podanych wyrazów, trzeba natomiast – jeśli jest to konieczne – dodać inne wyrazy.
Uwaga! W każdą lukę możesz wpisać maksymalnie cztery wyrazy, wliczając w to wyrazy już podane.
- a) How long …………………………………………………………………… ? (be/unemployed)
- b) If you keep doing such a great job, you ………………………………………………………… . (get/promotion)
- c) Do you prefer to work independently or be ……………………………………………………… ? (part/team)
- d) This is your place of work and now let’s ……………………………………………………… (meet/work colleagues)
Jeśli nie poszło Ci najlepiej – nie martw się. Masz jeszcze czas, żeby się przygotować!
Wykorzystaj nasz Niezbędnik Ósmoklasisty. Z nim przerobisz wszystkie kluczowe zagadnienia gramatyczne oraz niezbędne słownictwo. Poćwiczysz kluczowe umiejętności tj. listening, reading czy parafrazy, którą sprawiają uczniom tyle trudności.
Kliknij, aby dowiedzieć się więcej o Niezbędniku.
Zapraszamy Cię do polubienia naszej strony na Facebooku, gdzie zamieszczamy mnóstwo ciekawych informacji dotyczących nauki języka angielskiego!