KLASA 7 | 
PODSTAWA PROGRAMOWA | ZESZYTY ENGLISH IS SIMPLE | 
| Zakres materiału z klasy 3, 4 i 5 i 6 oraz: |   | 
Gramatyka: |   | 
| Wyrażanie przyszłości i zamiarów – czasy: Future Simple, Present Continuous i konstrukcja be going to. | Mówienie o przyszłości, planach i zamiarach (konstrukcja „be going to”, czas Future Simple, czas Present Continuous). (nr 2) | 
| Porównanie czasów teraźniejszych: Present Simple i Present Continuous. | Porównanie czasów Present Simple, Present Continuous, Past Simple, Past Continuous oraz Present Perfect. (nr 1) | 
| Porównanie czasów przeszłych: Past Simple i Past Continuous. | Porównanie czasów Present Simple, Present Continuous, Past Simple, Past Continuous oraz Present Perfect. (nr 1) | 
| Czas Present Perfect i typowe dla niego określniki czasu (ever, never, always, already, just, yet). | Porównanie czasów Present Simple, Present Continuous, Past Simple, Past Continuous oraz Present Perfect. (nr 1) | 
| Czasowniki modalne: can/can’t, could/couldn’t, must/mustn’t, should/shouldn’t. | CZASOWNIKI MODALNE: may, might, can / can’t, could /couldn’t, must / mustn’t / needn’t, ought to / should / shouldn’t. (nr 5) | 
| Nieregularne przymiotniki w stopniu wyższym i najwyższym. | PRZYMIOTNIKI I PRZYSŁÓWKI (stopień wyższy i najwyższy, przymiotniki z końcówką -ed i -ing, przysłówki z quite, very, really). (nr 6) | 
| Porównania z użyciem konstrukcji z as …… as. | Porównania z „as … as”, „too”, either”. (nr 8 klasa 6) | 
| Zaimki nieokreślone – some/any/no + thing, body, one, where. | ZAIMKI NIEOKREŚLONE rozpoczynające się od słówek: some- / any- / no- / every-, a kończące się na: -thing / -body / -one / -where. (nr 3) | 
| Spójniki w zdaniu. | SPÓJNIKI and, but, or, because, so, while, when, during, before, after oraz although, however, despite. (nr 9) | 
| Zdania warunkowe I typu. | Tryby warunkowe typu „0” i „1”. (nr 7) | 
| Konstrukcje czasownikowe z „–ing”, „to” i bezokolicznikiem bez „to”. | Konstrukcje czasownikowe z -ing. | 
| Czasowniki: do, make, take. | Użycie czasowników „make”, „do”, „take” i „have”. (nr 8) | 
Słownictwo: |   | 
| Czasowniki frazalne (get, look, take, break, make, put, bring, come give). | CZASOWNIKI ZŁOŻONE (phrasal verbs) z czasownikami come, get, go, look, put oraz take. (nr 4) | 
| Wyrażanie opinii, planów, zamiarów. | Wyrażanie próśb, zgadzanie się i odmowa. Wyrażanie swojej opinii, pytanie kogoś o opinię. Prośba o radę, udzielenie rad. (nr 7) | 
| Jedzenie i jego składniki. | JEDZENIE i jego składniki,, jedzenie na zewnątrz, zamawianie jedzenia, kupowanie jedzenia, pieniądze, metody płatności, opis posiłków. (nr 5) | 
| Różne formy transportu, podróżowanie. | Różne formy transportu, podróżowanie, dawanie wskazówek, miejsca w mieście, opisy obrazków, kartka z wakacji. (nr 2) | 
| Spędzanie wolnego czasu, wakacje. | Spędzanie WOLNEGO CZASU, hobby, czynności na dworzu, przymiotniki opisujące aktywności, wakacje. (nr 4) | 
| Zdrowie, choroby, ich objawy i leczenie, wypadki. | ZDROWIE, choroby, ich objawy i leczenie, wypadki. (nr 3) | 
| Pogoda, krajobrazy. | Elementy krajobrazu miejskiego i wiejskiego. (nr 7 klasa 6) | 
| W kinie, typy filmów. | W KINIE – film, typy fimów, zawody filmowe, kręcenie filmów. (nr 9) | 
| Komputery, smartphony i inne nowoczesne codzienne przedmioty. | KOMPUTERY, smartphony i inne nowoczesne codzienne przedmioty. (nr 6) | 
| Opis wyglądu i osobowości człowieka, opis ubrań. | CZŁOWIEK – opis wyglądu i osobowości, charakteru człowieka, opis ubrań, uczucia i  emocje. (nr 1) | 
| Uczucia i emocje. | CZŁOWIEK – opis wyglądu i osobowości, charakteru człowieka, opis ubrań, uczucia i  emocje. (nr 1) | 
| Prośba o radę, udzielenie rady. | Wyrażanie próśb, zgadzanie się i odmowa. Wyrażanie swojej opinii, pytanie kogoś o opinię. Prośba o radę, udzielenie rad. (nr 7) | 
| Wyrażanie próśb, zgadzanie się i odmowa. | Wyrażanie próśb, zgadzanie się i odmowa. Wyrażanie swojej opinii, pytanie kogoś o opinię. Prośba o radę, udzielenie rad. (nr 7) | 
| Wiedza o krajach angielskiego obszaru językowego (Wielka Brytania i jej części składowe, Irlandia, Stany Zjednoczone, Kanada, Australia) | W każdym numerze | 
Dodatkowo: |   | 
| Zdania warunkowe II typu. | Tryby warunkowe typu „2”. (nr 8) | 
| Strona bierna. | STRONA BIERNA z Present Simple i Past Simple. (nr 10)  | 
| Pisanie notatek, emaili, zaproszeń, listów, ogłoszeń itp. | Pisanie notatek, emaili, zaproszeń, listów, ogłoszeń itp. (nr 10) |